Tradičně v předvánočním čase konaný již třetí ročník debatní soutěže přinesl aktuální témata, ale i historické souvislosti. Hned v první debatě se studenti 2.A a Sexty ocitli v roli historiků, kteří argumentovali pro či proti přijetí mnichovské dohody bez boje. Další vylosované téma se týkalo prohibice konopí v ČR, následované finálovou debatou o budoucnosti umělé inteligence. Ani po finálové debatě však nebylo jasné, který tým si odnese vítězství ve třetím ročníku soutěže. Porota proto rozhodla o čtvrté debatě a závěrečným vylosovaným tématem se tak stala povinná maturitní zkouška z matematiky.
Třídní týmy byly skvěle připravené a bojovaly doslova do posledního okamžiku. Studenti se snažili vhodně zformulovat své argumenty včetně úvodní fráze, což je ve stresové situaci, v tomto případě před publikem a přísnou porotou, vždy obtížné. Porota však hodnotí nejen logickou koherenci argumentů, jejich sílu a účinnost, ale také správné načasování a schopnost naslouchat svým oponentům a reagovat v aktuálním kontextu debaty. Nejlepšími debatéry tak byli z vítězné Sexty oceněni Marek Effenberger, ze 2.A Ivo Lachman a Daniel Rys z 2.B.
Moderování celého soutěžního klání si tentokrát vyzkoušeli Michaela Staňková a Marek Navrátil za Septimy A. Bravurně se jim podařilo soutěž organizačně zabezpečit a navíc i upoutat pozornost studentů, kteří byli v publiku a mohli se pomocí červených a zelených karet vyjadřovat k probíhajícím debatám.
Během soutěže musí studenti rovněž kontrolovat své emoce, postoj a řeč těla, pomohlo jim i vhodné formální oblečení, které pro soutěž zvolili a čtenáři mohou ocenit v přiložené fotoreportáži. Věříme, že jak během soutěže, tak během nácviku si studenti osvojili dovednosti, které uplatní v dalším životě, třeba u svého prvního pracovního pohovoru.
Čt 28. 3. | Zelený čtvrtek (Velikonoční prázdniny) |
Pá 29. 3. | Velký pátek (Státní svátek) |
Po 1. 4. |
Velikonoční pondělí (Státní svátek) |