Velký úspěch Hany Lipovské

Individuální ambice? Ano - jsou bezesporu nutné. Dělejme však to, co je nelepší pro nás jako jednotlivce, a zároveň nechť je naše počínání v co možná největším souladu s potřebami kolektivu.
                                                      John Forbes Nash, nositel NC za výzkum v oblasti teorie her
 

Promítací plátno ve Velkém sále chrudimského muzea už bylo připraveno pro vyhlášení laureátů 32. ročníku Středoškolské odborné činnosti v kategorii Ekonomika a řízení. Šestnáct autorů prací, u kterých porota hleděla především na ekonomické zhodnocení, sedělo roztroušeno mezi třemi stovkami soutěžících z celé republiky a snažilo se hranou lhostejností skrýt nervozitu. Dokonce ani teď nepanovala mezi studenty rivalita tolik typická pro jiné soutěže. Všichni si totiž museli projít stejnou sítí školních, okresních i krajských kol. Více než jen umístění zajímaly proto většinu soutěžících spíše nové metody a postupy jejich kolegů. Za každou prací byly měsíce a často dokonce roky samostatného studia či výzkumu. Konečné výsledky jsme proto očekávali se směsí očekávání i důvěry.

U mě stálo na počátku cesty do Chrudimi nepříliš příjemně znějící sousloví ročníková práce, jedna z překážek k získání maturitního vysvědčení. Na rozdíl od jiných školních povinností však psaní ročníkovky umožňuje spojit nutné s užitečným - pokud se rozhodnete představit svou první odbornou práci v rámci soutěže SOČ. Pod vedením konzultanta PaedDr. Jiřího Kocmana jsem začala sbírat podklady pro ekonometrickou práci Teorie her v ekonomii. Obvykle nejtěžší je nalézt neobvyklý úhel pohledu, přesně stanovit problém a pak navrhnout srozumitelné řešení. Tím byl v mé práci pokus o analýzu cenové války, doplněný rozhovorem s ředitelem Student Agency Ing. Radimem Jančurou.

V březnu nastala fáze obhajob. Školní a okresní kolo sloužilo především pro doladění prezentací i celkového vystupování, porota zde hodnotila práce ze zcela odlišných kategorií. V krajském kole se už komise skládala výlučně z ekonomů a vyučujících ekonomického zaměření. Více než prezentaci proto naše vystoupení připomínalo spíše křížový výslech, ve kterém jsme museli obhajovat mnohdy i poznámky pod čarou.

Jednoznačně nejpřínosnější byla obhajoba před porotou celostátního kola. Její členové, vyučující středních škol ekonomického zaměření i Vysoké školy ekonomické, znali naše práce velmi podrobně a posouvali tak soutěž na úroveň obhajob bakalářských prací. Po deseti minutách, které dostal každý autor na svou prezentaci, následovala čtvrthodina pro otázky porotců i ostatních studentů. Kromě dotazů čistě odborného charakteru zajímaly porotu také vlastní názory soutěžících i znalost aktuální ekonomické situace. Většina z nás se proto, kvůli tropickému počasí, zapotila hned dvakrát. Díky nadhledu a zkušenostem paní předsedkyně jsme však diskusi několikrát přerušili a nad kávou a chlebíčky se pokračovalo v debatě nejen ekonomické.

V neděli jsme, spolu s představiteli českých vysokých škol a patrony jednotlivých kategorií, seděli v sále muzea a čekali na ortel poroty. Na promítacím plátně se konečně objevil název vítězné školy zároveň s titulem mé práce. Mohu mluvit o velkém štěstí, že jsem - v duchu úvodní Nashovy myšlenky - také já sladila své "individuální ambice" s dalším z řady úspěchů Gymnázia Blansko. Díky nominaci na Českou hlavičku v ekonomické kategorii Merkur snad nikoli naposled.

 

Na fotografii je autorka článku a úspěšná soutěžící Hana Lipovská.

Publikováno: 29.června 2010, administrátor
  Pá 22. 3. Ples Gymnázia Blansko
  Čt 28. 3. Zelený čtvrtek (Velikonoční prázdniny)

  Pá 29. 3.

Velký pátek (Státní svátek)

 

Kontakt

Gymnázium Blansko,
příspěvková organizace
Seifertova 13
678 01 Blansko

Tel.: 516 418 632
Fax: 516 418 632
E-mail: reditel@gymbk.cz
zobrazit na mapě

Banner EU
Copyright 2012 Gymnázium Blansko  |   Podmínky ochrany osobních údajů
Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas se zpracováním cookies