27. 4. sobota: Příjezd německých žáků do Blanska
přivítání, rozdělení do hostitelských rodin
28. 4. neděle: Seznamovací aktivity
výtvarné aktivity spojené s tématem projektu – potisk triček logem projektu, procházka Blanskem a pokračovaní seznamovacích aktivit, jazykový kurz češtiny
29. 4. pondělí: Terénní přírodovědné cvičení v Moravském krasu – Punkevní jeskyně
návštěva Punkevních jeskyní, propast Macocha, plavba po podzemní říčce Punkvě, návštěva expozice Domu přírody na Skalním mlýně s environmentálním programem, komentovanou prohlídkou a 3D filmem
30. 4. úterý: Terénní přírodovědné cvičení - Balcarka
prohlídka jeskyně Sloupsko-šošůvských jeskyní
program v dílně Mydlidědek v Lažánkách (zpracování včelích produktů – vlastnoruční výroba svíčky a mýdla)
1. 5. středa: Pobyt v rodinách (státní svátek)
2. 5. čtvrtek: Brno
návštěva LABYRINTu pod Zelným trhem
osobní volno (individuální prohlídka centra města …)
3. 5. pátek: Jeden den v české škole
stavba mostů, výroby mozaiky
od 17 hodin discopárty v jídelně školy pro všechny účastníky projektu včetně hostitelských rodin, soutěž o nej… chlebíček s prezentací pohoštění
4. 5. sobota: Odjezd
odjezd německých žáků

Projekt je finančně podporován Česko-německým fondem budoucnosti.
![]() |
||
| Přípravy začaly s velkým předstihem. Jejich součástí bylo stejně jako loni navázání spolupráce s Česko- německým fondem budoucnosti, který program vzájemných návštěv finančně podporuje, a setkání hostitelských rodinPřípravy začaly s velkým předstihem. Jejich součástí bylo stejně jako loni navázání spolupráce s Česko- německým fondem budoucnosti, který program vzájemných návštěv finančně podporuje, a setkání hostitelských rodin. | ||
![]() |
||
| Německé děti měly za sebou dlouhou cestu. V sobotu večer je čekalo milé přivítání na blanenském nádraží. | ||
![]() |
||
| Neděle se nesla v duchu napjatého očekávání, jaké zážitky přinese následující týden. | ||
![]() |
||
| Seznamování, vzájemné poznávání a týmové hry navodily přátelskou atmosféru, jazyková bariéra byla rychle překonána. | ||
![]() |
||
| Do soutěže o postavení nejvyšší věže ze špejlí se zapojil i česko-německý učitelský tým – Klára Pernicová a Axel Voigt. | ||
![]() |
||
| V roce 2018 symbolizovaly projekt dvou chráněných krajinných oblastí - netopýr – logo Moravského krasu a mořská vlna – logo wattového moře, pro rok 2019 bylo použito logo nové. | ||
![]() |
||
| Podobizna chvostoskoka mezi teenagery jednoznačně zvítězila. | ||
![]() |
||
| Technika tisku dnem menuboxu určeného na přenášení jídel z fastfoodu se stala mezi dětmi obou zemí hitem odpoledne. | ||
![]() |
||
| V pondělí ráno odvezl mezinárodní skupinu ekovláček od Skalního mlýna k Punkevním jeskyním. | ||
![]() |
||
| Žádný výlet do Moravského krasu se neobejde bez pohledu do propasti Macocha z plošiny Horního můstku. | ||
![]() |
||
| Dolní můstek propasti Macocha poskytl svou plochu pro zhotovení společné fotografie. | ||
![]() |
||
| Prohlídka Punkevních jeskyní byla korunována procházkou po dně Macochy a následnou plavbou po podzemní říčce Punkvě. | ||
![]() |
||
| Podrobnosti o vzniku krasových jevů, fauně a flóře Moravského krasu nabídl Dům přírody s komentovanou prohlídkou v německém jazyce. | ||
![]() |
||
| Účastníci výměnného pobytu před Hřebenáčem ve Sloupu v Moravském krasu. | ||
![]() |
||
| Rozmanitost, rozlehlost a krása Sloupsko-šošůvských jeskyní německé studenty doslova uchvátila. Do nejhlubší propasti jeskyní zazněly z úst dětí české i německé písně. Studenti gymnázia vylovili ze svého pěveckého repertoáru melodii a text písně Skákal pes přes oves. | ||
![]() |
||
| U východu z nitra země bylo využito skalnatých kulis k fotografování. | ||
![]() |
||
| Chýši Mydlidědka v Lažánkách navštívila skupina v úterý odpoledne za účelem výroby regionálních produktů. | ||
|
||
|
||
|
||
![]() |
||
| Během výletu do Brna stihli žáci navštívit podzemí pod zelným trhem, vyslechli pověsti o brněnském kolu a drakovi, ochutnali trdelník a nakoupili suvenýry. | ||
|
||
|
||
![]() |
||
| Motiv v jeskyních všudypřítomné vody. | ||
![]() |
||
| Zátěžový test prokázal pevnost mostů, které česko-německé týmy sestrojily během 60 minut z 200 špejlí, 50 m provázku, s pomocí tavné pistole. | ||
![]() |
||
| Vítězové. | ||
![]() |
||
|
||
![]() |
||
| Večer na rozloučenou se konal ve školní jídelně gymnázia. | ||
![]() |
||
| Nechyběly drobné dárky od informační kanceláře města Blanska Blanka i dárečky na rozloučenou od vedení školy. | ||
![]() |
||
| Poděkování německým kolegům od ředitele gymnázia Mgr. Radka Petříka. | ||
![]() |
||
| Poslední oficiální foto. | ||
![]() |
||
| Uvidíme se ve stejném složení v září při návštěvě Oytenu a za rok se opět těšíme, již potřetí, na shledanou v Blansku. | ||
Odkazy k průběhu projektu
Za realizační tým Mgr. Jana Žilková
| St 22. 10. | 3.R a 4.R ředitelské volno k návštěvě veletrhu Gaudeamus |
| Po 27. 10. a St 29. 10. | Podzimní prázdniny |
|
Pá 7. 11. |
Den otevřených dveří, všechny třídy kromě KVARTY ředitelské volno |